ademhalen en mindfulness

Natuurlijk lukt het soms niet.

Je vind het niet goed genoeg. Je kunt de tijd niet vinden. Je bakt er niks van. Het is niet mooi. Het rijmt niet.

Wees lief.

Luister eens goed en vraag je af of je die dingen die je nu denkt over jouw bijdrage aan de kalender ook tegen iemand anders zou zeggen. Je bent vaak je eigen meest kritische kijker. Wees lief. Doe je best, maak iets moois en deel die shit. Je kunt het.

Een goede opdracht vóór je aan de slag gaat

  1. ga lekker op een stoel zitten of liggen
  2. adem een paar keer diep in door je neus en uit door je mond
  3. voel je lichaam op de stoel:
    1. hoe je billen de stoel raken
    2. hoe je rug voelt
    3. waar je handen liggen
    4. wat doen je voeten
  4. kom aan in het nu. hoi. je bent hier.

Dit is een fijne 1-minuut-durende meditatie. Past in elk schema. Klik

Wil je hier meer mee doen? Wij zijn rustig en blij door headspace*, een betaalde app maar elke cent waard.

Waarom we dit stukje schreven? Omdat wij soms ook denken: het is niet goed, niet klaar, niet mooi, het is slecht. En we om tot een mooi einde te komen moesten denken: je bent lief, je kunt dit.

*voor de volledigheid: dat is affiliate link, maar we zouden het je ook aanraden als ze geen affiliate programma hadden. We zijn er zo blij dor en mee.\